Cursus Spelenderwijs Rekenen

Misschien heb je al wat langs zien komen op social media; ik heb een cursus rondom spelenderwijs rekenen in groep 3 gemaakt. Hoe werk je met doelen? Hoe zorg je voor een goed aanbod? Hoe kan je differentiëren? Deze vragen en meer worden tijdens de cursus beantwoord. In deze blog vertel ik je er graag meer over.

Spelenderwijs rekenen
In mijn jaren als groep 3 leerkracht ben ik steeds meer de methode als bron en hulpmiddel gaan gebruiken. Ik liet de kinderen heus nog wel (een deel van) het werkboek maken, maar ik gebruikte ook andere activiteiten om de doelen te automatiseren.

Tijdens de rekenles waren alle kinderen actief aan het werk en als leerkracht had ik meer de ruimte om te observeren of om met een klein groepje om de tafel te gaan zitten.

Spelenderwijs rekenen biedt zoveel voordelen dan ik niet anders meer zou willen. De kinderen zijn meer betrokken, krijgen directe feedback, als leerkracht heb je meer tijd voor extra instructie, er is differentiatie mogelijk en doordat je zelf de doelen bepaalt is er ruimte om de lesstof te versnellen of vertragen.

Cursus Spelenderwijs rekenen
Of je nu een leerkracht met veel ervaring bent of nog maar net in groep 3 werkt; iedereen kan aan de slag met spelenderwijs rekenen. In de cursus ga je in 5 stappen, vooral praktisch, aan de slag met het uitwerken van een rekencircuit voor jouw groep. 

Wat kan je verwachten?

  • Vijf modules met informatie, inspiratie en praktijkopdrachten.
  • Kennis over spelenderwijs rekenen.
  • Uitleg over het werken zonder methode, maar met leerdoelen.
  • Handvatten hoe je tijdens het rekencircuit kan differentiëren.
  • Inzicht in materialen en hoe je het overzicht houdt.
  • Tips en tricks hoe je zelf echt mooie spellen kunt ontwerpen.
  • Enthousiasme om het rekenonderwijs een boost te geven.
  • Een hoger leerrendement en betrokkenheid bij de kinderen.
  • Een gevoel van trots, dit heb jij toch maar even neergezet!
  • En meer…!
Cursus spelenderwijs rekenen

De cursus is voor jou geschikt als je aan groep 3 lesgeeft en je nieuwsgierig bent naar wat spelenderwijs rekenen voor jouw groep kan betekenen. Of je bent al wel begonnen, maar het verloopt chaotisch, je haalt er geen voldoening uit en je bent op zoek naar nieuwe tips en inspiratie.

Ben je een groep 4 leerkracht en heb je ook interesse in de cursus? Laat het me dan even weten dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

“Na het eerste hoofdstuk wilde ik van enthousiasme alleen maar verder lezen. De opdrachten die erbij zitten zijn fijn om te doen. Je maakt zo gelijk een plan en kan na de cursus vrijwel direct starten met spelenderwijs rekenen. De samenvattingen heb ik gelijk opgehangen in onze werkplek. Zo blijft het levend en kan je snel even terugkijken. De cursus heeft mij geïnspireerd en nog enthousiaster gemaakt om spelenderwijs onderwijs te geven!”
Franka Bol

Informatie over de cursus
Je hebt onbeperkt toegang tot de lessen die je thuis of op school kunt volgen op je eigen tempo en op je eigen computer of iPad. Bij elk hoofdstuk zit een handige samenvatting die je kunt printen, zodat je alle informatie en tips ook ‘offline’ hebt.

Daarnaast bevat de cursus handige printables om te gebruikten bij het spelenderwijs rekenen. Dit zijn bijna allemaal Word-documenten dus volledig aanpasbaar aan jouw klassensituatie.

De cursus kost €127,- (incl. BTW). Betaling kan via de webshop, maar kan ook op factuur. Elke leerkracht krijgt (bij 1 fte €500) persoonlijk scholingsbudget dat je hiervoor kunt gebruiken.

Het is ook mogelijk om 1-op-1 begeleiding te krijgen, maar deze plekken zijn beperkt beschikbaar. Ook in teamverband is bespreekbaar.

Voor vragen over de cursus mag je me altijd mailen op info@klasvanjuflinda.nl.

Cursus spelenderwijs rekenen groep 3

Over Linda Willemsen

Linda Willemsen is het gezicht achter klasvanjuflinda.nl en zet zich in voor spelenderwijs ontdekken en leren. Daarnaast houdt ze zich bezig met auteurswerk en zorgt sinds oktober 2018 met veel liefde voor haar babydochter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *