Heb jij een leerling in de klas met een zwak geheugen en zou je willen weten hoe de instructie bij hem het beste binnenkomt?
Of loop je tegen het gedrag van een leerling aan, omdat hij erg boos wordt als hij een fout maakt? En hoe komt het dat die leerling met autisme altijd de kring uitloopt, zodra je de muziek wat harder zet?
Als leerkracht lopen we met een heleboel vragen rond, omdat we het beste willen voor onze leerlingen. Soms praten we hier over met een collega of met de intern begeleider, maar bepaalde vragen spoken ook ’s nachts nog wel eens door ons hoofd.
Met deze onbeantwoorde vragen durven we vaak niet aan te kloppen bij een professional, omdat ze in onze ogen niet ‘ernstig’ genoeg zijn.
Loop jij al een tijd met een onbeantwoorde vraag rond? En is deze vraag gerelateerd aan leren en/of gedragsproblemen? Laat hem dan nu beantwoorden in een nieuwe blogserie: ‘Vraag het een orthopedagoog’!
Mail je vraag naar [email protected] Jullie vragen zullen gelezen worden door een orthopedagoog. Vervolgens zal elke maand één van de vragen beantwoord worden en zal het desbetreffende onderwerp (anoniem) uitgewerkt worden op de website.
We zijn benieuwd naar de vragen waar jullie mee zitten en helpen jullie graag een beetje verder!

Vraagteken door 9dream studio/Shutterstock.