Tijdens de PABO wordt het al veel aangegeven. Je les is nog niet klaar tijdens je afsluiting, maar pas na de evaluatie. Of je nu een les evalueert of heel de dag, dat maakt niet zo heel veel uit. Vanuit de praktijk weet ik dat het niet haalbaar is om elke les uitgebreid te bespreken, maar 1 keer op een dag zou toch moeten lukken. Ik heb gemerkt dat je vaak op dezelfde gesprekjes uitkomt. ‘Wat heb je geleerd’ of ‘Wat vond je moeilijk?’. Ik heb daarom een poster gemaakt met allerlei reflectiezinnen, die de kinderen af mogen maken. Per evaluatie kies je dus een stuk of 3 kinderen, die een zin uitkiezen van de poster. Hier kun je dan eventueel weer verder op inhaken.
Erg leuke poster. Wat ik recent doe aan het eind van de evaluatie is de vraag: ‘heeft iemand nog een vraag over wat we net gedaan hebben?’. Dit heeft geleid tot interessante vragen en nieuwe inzichten op de uitvoering van de activiteit.
Deze toevoeging heb ik van: https://www.facinghistory.org/resource-library/teaching-strategies/3-2-1
Leuke tip!
Ik heb deze poster veel in mijn lio in groep 4 gebruikt, de kinderen vonden het steeds erg leuk om te doen!
Leuk om te horen!
Ga ‘m op ons bureau plakken!!
Leuk om te horen!
Leuk!
Mooi!