In welke straat woon jij?
Het werkje Snijd blauwe A4 vellen door de helft en laat de kinderen hun straatnaam erop stempelen. Maak van te voren voor elk kind een
6en5yc8u9hx1g161i5bcitlhg03hit
Het werkje Snijd blauwe A4 vellen door de helft en laat de kinderen hun straatnaam erop stempelen. Maak van te voren voor elk kind een
De kinderen van groep 1/2 hebben een wegenstelsel gemaakt in de bouwhoek. Daarna mochten ze er ook mee spelen. Het wegenstelsel moest wel aan een
Maak van een kartonnen doos een openhaard. Via de achterkant kun je er kerstlampjes in doen en dan lijkt het net of de vlammen echt
Mol komt onder de grond allerlei buizen tegen. De kinderen mochten zelf een waterleiding maken en natuurlijk moest deze ook getest worden! Toevallig lag er
Ik heb één muur veranderd in de stijl van het thema. Mol komt kriebeldiertjes tegen, maar ook allerlei buizen: het riool en de waterleiding. Het
Ik heb van een speeltentje een hol voor mol gemaakt. Op het speeltentje zijn vuilniszakken geplakt, zodat het binnen lekker donker is. De kinderen mogen
Tijdens het thema ‘Onder de grond’ heb ik de huishoek veranderd in een kriebelbeestjeslaboratorium. Bij het IVN (Klik hier voor een IVN bij jou in
In plaats van zand heb ik voor dit thema de zandtafel gevuld met potgrond. Ik heb plaatjes van verschillende insecten en natuurlijk de mol uitgeprint
Rondom het thema ‘Kleuren en vormen’ zijn veel leuke werkjes mogelijk.
Bij het thema ‘kleuren en vormen’ past natuurlijk heel goed het boek ‘Het kleurenwinkeltje’ van Marianne Busser en Ron Schröder. Dit winkeltje is van Marjolein.
Rondom het thema ‘Welkom op school’ zijn veel leuke werkjes mogelijk. Werkje 1 Maak een verjaardagskalender door alle kinderen een cupcake te laten inkleuren. Je
Ik heb samen met de kinderen gekeken hoeveel jongens en meisjes er in de groep zitten. Hierbij gebruikte ik de termen: meer-minder-evenveel. Getalbegrip en meetkunde