Fred de lettervogel
Voor de letter van de week gebruik ik als routine ‘Fred de lettervogel’. Hij woont in een nestje in de klas en heeft heel veel
6en5yc8u9hx1g161i5bcitlhg03hit
Voor de letter van de week gebruik ik als routine ‘Fred de lettervogel’. Hij woont in een nestje in de klas en heeft heel veel
Rondom het thema ‘Zomer in je bol’ zijn veel leuke werkjes mogelijk. Werkje 1 Teken op karton de vorm van een zonnebril. Laat de kinderen
Koop bij de Ikea kartonnen Lectuurbakken en laat ze door de kinderen versieren met stift. Ik heb de kinderen op de achterkant heel groot ‘papa’
Nadat ik het boek heb geïntroduceerd stel ik de drie W-vragen. Door deze vragen krijgen de kinderen een goed beeld van het verhaal.
Rondom het prentenboek ‘Een taart voor kleine beer’ heb ik een verteltafel gemaakt. Dit is een ingerichte tafel of hoek met spullen die voorkomen in
Rondom het thema ‘Eten en drinken’ zijn veel leuke werkjes mogelijk.
Bij het leren van de klank en tekenkoppeling kun je heel goed deze railsletters inzetten.
In groep 4 en 5 leren de kinderen klokkijken. Ik ben op zoek gegaan naar flitskaarten om het klokkijken te oefenen. Hier vind je enorm
Wanneer een klas geconfronteerd wordt met de dood door het overlijden van bijvoorbeeld de juf, een klasgenoot of ouder heeft dit erg veel impact op
De vijfde stap is: ‘Handen en ogen’. Regelmatig komt het in je les voor dat je iets heel belangrijks gaat uitleggen. Je wilt dat de
De vierde stap is: ‘Belonen’. Teken op je bord een rooster met twee kolommen. In het eerste vak zet je een smiley en in het
De derde stap is: ‘Laat de kinderen onderwijzen’. Uit onderzoek blijkt dat kinderen het beste leren door het aan een ander uit te leggen. De