Hoe kan je als leerkracht een getraumatiseerd kind steunen?
Veel kinderen krijgen ooit te maken met een ingrijpende gebeurtenis, zoals een ongeluk, overlijden van een familielid, brand of geweld. Bij recent onderzoek blijkt dat
6en5yc8u9hx1g161i5bcitlhg03hit
Wil je meer weten over gedrag bij kinderen of ben je juist op zoek naar tips hoe je op jezelf kunt reflecteren? In deze blogs lees je er meer over.
Veel kinderen krijgen ooit te maken met een ingrijpende gebeurtenis, zoals een ongeluk, overlijden van een familielid, brand of geweld. Bij recent onderzoek blijkt dat
“Huh”, denk je misschien. “Kunnen kinderen depressief zijn?” Ja! Van alle kinderen in de basisschoolleeftijd (6-12 jaar) heeft 1 tot 3% een depressie. Dit kan
In dit artikel heb ik het onderwerp selectief mutisme uitgebreid beschreven. Maar hoe is het nou voor een ouder om een kind met selectief mutisme
Wat is beelddenken en hoe kun je hier je onderwijs op aanpassen? Ik heb er al eens een artikel over geschreven, dat je hier kunt
Als kinderen kunnen praten dan verwachten we dat ze dit overal en tegen iedereen durven te doen. Toch geldt dit niet voor alle kinderen. Ik
Na aanleiding van een gesprek met een ouder heb ik besloten om het onderwerp ‘beelddenken’ te onderzoeken. Deze ouder denkt dat haar dochter een beelddenker
In dit artikel vind je 10 tips over hoe je omgaat met een kind met faalangst. Het hoeft natuurlijk niet voor elk kind zo te
Voor een aantal kinderen heb ik kaartjes van de beertjes van Meichenbaum gemaakt. In het thema van de klas, namelijk Jan Leendert Vis. Deze kaartjes
Het lijkt wel of het steeds vaker voorkomt dat mensen gaan scheiden. Ook in Christelijke gezinnen komt dit helaas regelmatig voor. Voor kinderen is dit
Op Pinterest zie ik regelmatig een complimentenposter staan. Zou het niet leuk zijn om ook zoiets voor in de klas te maken? Je kunt heel
Kinderen zitten bij jou heel het jaar in de klas. Wat voor gevoelens krijgen ze bij jou? Geef je de kinderen naast onderwijs ook liefde
Iedereen leert op een verschillende manier en heeft een eigen leerstijl.Dit geldt voor het leren op school maar ook daar buiten. Er is niet één