
Werken met prentenboeken in de bovenbouw
Prentenboeken in de midden- of bovenbouw? Is dat niet ontzettend kinderachtig? Nee! Je gebruikt ze uiteraard niet zomaar, maar je geeft ze met een bepaalde
6en5yc8u9hx1g161i5bcitlhg03hit
In deze blogs vind je alles over het lezen in groep 3 en 4. Bijvoorbeeld hoe laat je de kinderen schrijven tijdens een thema en wat zijn motiverende leesactiviteiten?
Prentenboeken in de midden- of bovenbouw? Is dat niet ontzettend kinderachtig? Nee! Je gebruikt ze uiteraard niet zomaar, maar je geeft ze met een bepaalde
Eind groep 2 kunnen de meeste kinderen niet wachten om naar groep 3 te gaan. De kinderen vinden het best spannend, maar hebben enorm veel
Bij ons in groep 3/4 neemt het lezen een hele belangrijke plaats in. Pas wanneer de kinderen goed technisch kunnen lezen zijn ze zelfredzaam. Daarnaast
In mijn groep 4 leest ruim 60% van de kinderen op E4 of hoger. De meeste kinderen vinden het lezen dan ook erg leuk. Een
Het lezen is in onze maatschappij zo’n belangrijke basisbehoefte dat we als leerkrachten en ouders er alles aan moeten doen om de kinderen zelfredzaam te
De laatste ochtend voor de vakantie hebben we een letterfeest voor groep 3 georganiseerd. Groep 4 mocht helpen bij het begeleiden van de spellen. In
Misschien heb je in je klas een vertelkastje staan en staat het in een hoek te verstoffen. Of je hebt er wel van gehoord en
In groep 3 leren de kinderen lezen, spellen en schrijven, maar wat nu als een leerling al goed kan lezen? En dan bedoel ik niet
Op mijn website heb ik al ontzettend veel gedeeld rondom leespromotie, maar vandaag wil ik het eens hebben over graphic novels. Dit is sinds een
Dit jaar is het thema voor de Christelijke kinderboekenmaand ‘Bibbers in je buik’, met als ondertitel: ‘Je hoeft niet bang te zijn, God is bij
Dit jaar wordt mijn vierde jaar groep 3, daarvoor heb ik bijna drie jaar kleuters gedraaid. Door deze ervaring ben ik redelijk in staat om
De eerste helft van groep 3 leren de kinderen de letters. De meeste leerkrachten zoeken naar manieren om de verwerking spelenderwijs in te zetten. Denk aan