
Hoe zorg je ervoor dat het rekencircuit goed verloopt?
Het afgelopen jaar heb ik meerdere workshops over het spelenderwijs rekenen met een circuit gegeven. Daarnaast hebben al meer dan 200 leerkrachten de e-cursus gevolgd.
6en5yc8u9hx1g161i5bcitlhg03hit
Wil je meer informatie over thematisch werken of wil je weten hoe je spelenderwijs de doelen van groep 3 kunt oefenen? In deze blogs lees je er meer over.
Het afgelopen jaar heb ik meerdere workshops over het spelenderwijs rekenen met een circuit gegeven. Daarnaast hebben al meer dan 200 leerkrachten de e-cursus gevolgd.
In deze blog geef ik je een aantal ideeën voor het rekencircuit thema winter in groep 3. Uiteraard moet je eerst goed bepalen aan welke
In een eerder blog heb ik geschreven over ontwikkelingssprongen. Elk kind ontwikkelt zich op een andere manier. De ontwikkeling in de hersenen bepaalt wanneer een
Dit jaar is het thema van de Kinderboekenweek En toen. De kinderen zullen de geschiedenis induiken en werelden van vroeger ontdekken door het lezen van
Het klinkt misschien niet heel logisch om de plank met prentenboeken te bekijken terwijl je de rekenles aan het voorbereiden bent. Maar een prentenboek kan
Het is de zesde schoolweek en een derde van mijn groep start met het leren lezen. Een deel van de groep is na de zomervakantie
Het oefenen met de tafels is iets dat je heel het jaar in groep 4 oefent. Al vrij snel in het schooljaar ga je aan
In deze blog geef ik je een aantal ideeën voor het rekencircuit thema kerst in groep 3. Uiteraard moet je eerst goed bepalen aan welke
Het oefenen met splitsen is iets dat je heel het jaar in groep 3 oefent. Al vrij snel in het schooljaar ga je aan de
Bussommen en groep 3 is echt iets dat bij elkaar hoort. Al vrij snel in het schooljaar ga je aan de slag met het oefenen
Een schrijfles lijkt best simpel om te geven. Je hebt een een vrij vaste structuur in de les. De opbouw is redelijk hetzelfde. Toch kun
Tijdens de teamscholing bij het boek ‘Expliciete Directe Instructie’ een paar jaar terug, vertelde Marcel Schmeier dat we als kleuterleerkrachten een schrijvend voorbeeld moeten zijn.