TSO-ASSISTENT: overblijfadministratie in een handomdraai

Op mijn school zijn er een paar overblijfmoeders die het overblijven regelen. Wij hebben een hele kleine school, maar ik kan me zo voorstellen dat het op een grote school bijna niet meer te overzien is. Wie heeft er al betaald? Wie blijft wanneer over? Hoeveel overblijfouders moeten we regelen? Met TSO-ASSISTENT, een online administratiesysteem, is het mogelijk om de administratie van de overblijf tot enkele minuten per dag te beperken.

Wat is TSO-ASSISTENT?
TSO-ASSISTENT is een handig systeem voor de gehele registratie en administratie van de tusssenschoolse opvang. Het neemt vrijwel alle administratie uit handen en is 24 uur per dag online bereikbaar voor ouders/verzorgers, overblijfmedewerkers en de tso-coördinator. De school hoeft geen softwarepakket te installeren of apparatuur aan te schaffen. Het is een online dienst en alle reserveringen en mutaties worden onmiddellijk verwerkt op een eigen beveiligde server.

Hoe werkt het?
Elke school kan de TSO-ASSISTENT gratis en vrijblijvend proberen. Wanneer een school besluit om met het systeem te gaan werken dan zijn vanaf dat moment de eerste twee maanden gratis. De coördinator voert diverse gegevens in zoals overblijfdagen, eigen tso-regels, ouderbijdrage, tso-medewerkers en hun vergoeding.

Daarna is het de beurt aan de ouders. Zij kunnen zich in enkele minuten registreren en vanaf dat moment kunnen zij de overblijf (voor het hele jaar) reserveren. Ouders kunnen hun persoonlijke gegevens zoals adres, telefoonnummer en bankrekening zelf aanpassen en up-to-date houden. Daarnaast kunnen zij bijzonderheden vermelden en aangeven of  hun kind bij een vriendje of vriendinnetje mag eten (optioneel).

TSO-ASSISTENT: overblijfadministratie in een handomdraai

Ouders ontvangen na een simpele klik automatisch per email een gespecificeerde declaratie. Incasso’s en betalingen worden met een bankbatch automatisch verwerkt op het moment dat de overblijfcoördinator zelf kiest. Het kasboek geeft op elk moment zicht op de actuele financiën, namelijk inkomsten en uitgaven zoals ouderbijdragen, vrijwilligersvergoeding en andere specifieke tso-posten. Het kasboek kan met een klik worden geëxporteerd t.b.v. de schooladministratie.

Voor de overblijfmedewerkers is het mogelijk om de presentielijsten met kindgegevens en noodnummers te printen, maar er kan ook direct online op de computer, tablet of smartphone gevinkt worden. Zuiniger voor het milieu en het scheelt een hoop papierkosten.

Wat zijn de voordelen?
Ik heb de TSO-ASSISTENT uitgeprobeerd en ik vind het een erg gebruiksvriendelijke en tijdsbesparende programma. Er gaat geen tijd verloren aan het doen van de administratie waardoor de aandacht volledig kan uitgaan naar de kinderen die overblijven. Daarnaast biedt het veel duidelijkheid en overzicht voor de school. Ook voor ouders biedt het enorm veel voordelen. Ze hebben 24/7 toegang in het systeem, kunnen zelf de overblijfmomenten reserveren en annuleren, hebben de mogelijkheid om aandachtspunten (medicijnen e.d.) op te geven, zien in een oogopslag alle betalingen en nog niet gedeclareerde overblijfmomenten en kunnen via het systeem rechtstreeks mailen met de overblijfcoördinator.

TSO-ASSISTENT rekent de school uitsluitend kosten voor gebruik. Een overblijfbeurt kost € 0,17 inclusief BTW. Bij meerschoolse afname is dit slechts € 0,14 inclusief BTW. De eerste twee maanden zijn altijd gratis en er zijn geen bijkomende kosten of contractuele verplichtingen.

Ben je enthousiast? Ga dan voor meer informatie naar de website van TSO-ASSISTENT.


Dit artikel is geschreven is samenwerking met TSO-ASSISTENT. Zie mijn disclaimer voor meer informatie.

Auteur:

Linda Willemsen is het gezicht achter klasvanjuflinda.nl en zet zich in voor spelenderwijs ontdekken en leren. Ze werkt drie dagen per week in groep 3/4 op een basisschool in Veenendaal. Daarnaast houdt ze zich bezig met auteurswerk en heeft ze de Master SEN richting gedragsspecialist afgerond.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *