
Thematisch werken en de doorlopende leerlijn: hoe sluit je aan op groep 2 en 4?
De overgang van groep 2 naar groep 3 is voor veel kinderen groot. Waar het in groep 2 nog vanzelfsprekend is om spelend en thematisch
6en5yc8u9hx1g161i5bcitlhg03hit

De overgang van groep 2 naar groep 3 is voor veel kinderen groot. Waar het in groep 2 nog vanzelfsprekend is om spelend en thematisch

Het klinkt zo mooi in theorie: kinderen spelen betrokken en leren spelenderwijs in de themahoek. Maar soms loopt het in de praktijk anders. Je hebt

Dit jaar mocht ik op de school van mijn dochter de aankleding voor de Kinderboekenweek verzorgen. Het thema Vol avontuur leent zich natuurlijk perfect voor creatieve ideeën!

De eerste weken in groep 3 kunnen overweldigend zijn. Je wilt routines aanleren, kinderen wegwijs maken in de klas en natuurlijk een start maken met

Het gedicht Ga je mee op avontuur? neemt kinderen mee in de wereld van ontdekken en fantaseren. Soms gaat het avontuur heel ver weg; vliegen in een

Het gedicht Op reis met een boek… is een vrolijke en avontuurlijke manier om kinderen te laten ervaren dat lezen je overal naartoe kan brengen. Het sluit

De herfst is het seizoen om met je klas de natuur in te duiken. Blaadjes die verkleuren, kastanjes in je jaszak en natuurlijk: appels! Met

De eerste weken van groep 3 zijn vaak even zoeken. Kinderen zijn enthousiast en nieuwsgierig, maar in de hoeken kan dat enthousiasme zomaar omslaan in

Het nieuwe schooljaar staat weer voor de deur. De eerste weken zijn het moment om routines op te bouwen, elkaar te leren kennen en spelenderwijs

De eerste weken van groep 3 zijn vaak spannend: nieuwe routines, de overstap naar “echt leren lezen” en het vormen van een fijne groep. Hoe

Als je vertelt dat je werkt met hoeken in groep 3, krijg je vaak dezelfde reactie: ‘Maar… in groep 3 moeten ze toch gewoon leren

Je bent enthousiast over hoekenwerk. Je ziet hoe kinderen spelenderwijs leren, hoe betrokken ze zijn, hoeveel taal er ontstaat en hoe makkelijk je leerdoelen in