
Wat te doen als een hoek niet loopt?
Het klinkt zo mooi in theorie: kinderen spelen betrokken en leren spelenderwijs in de themahoek. Maar soms loopt het in de praktijk anders. Je hebt
6en5yc8u9hx1g161i5bcitlhg03hit
In deze blogs vind je alles over het thematisch werken in groep 3 en 4. Bijvoorbeeld themaverslagen en tips hoe je aan de slag kunt gaan met spelend leren.
Het klinkt zo mooi in theorie: kinderen spelen betrokken en leren spelenderwijs in de themahoek. Maar soms loopt het in de praktijk anders. Je hebt
De eerste weken in groep 3 kunnen overweldigend zijn. Je wilt routines aanleren, kinderen wegwijs maken in de klas en natuurlijk een start maken met
De herfst is het seizoen om met je klas de natuur in te duiken. Blaadjes die verkleuren, kastanjes in je jaszak en natuurlijk: appels! Met
De eerste weken van groep 3 zijn vaak even zoeken. Kinderen zijn enthousiast en nieuwsgierig, maar in de hoeken kan dat enthousiasme zomaar omslaan in
Het nieuwe schooljaar staat weer voor de deur. De eerste weken zijn het moment om routines op te bouwen, elkaar te leren kennen en spelenderwijs
De eerste weken van groep 3 zijn vaak spannend: nieuwe routines, de overstap naar “echt leren lezen” en het vormen van een fijne groep. Hoe
Als je vertelt dat je werkt met hoeken in groep 3, krijg je vaak dezelfde reactie: ‘Maar… in groep 3 moeten ze toch gewoon leren
Je bent enthousiast over hoekenwerk. Je ziet hoe kinderen spelenderwijs leren, hoe betrokken ze zijn, hoeveel taal er ontstaat en hoe makkelijk je leerdoelen in
Je hebt een thema gekozen waar je zelf enthousiast over bent. De materialen staan klaar, de hoeken zijn ingericht, en toch… gebeurt er weinig. De
Thematisch werken staat of valt met een goed gekozen thema. Maar wat is een goed thema eigenlijk? En hoe weet je of het past bij
Als je denkt aan hoekenwerk, zie je misschien een grote kleuterklas voor je, vol speelhoeken, bouwmatten en een keukentje in de hoek. Maar wat als
Het inrichten van een themahoek kan een flinke uitdaging zijn. Hoe zorg je ervoor dat het proces gestructureerd verloopt, dat kinderen actief meedenken en dat