De modderpoel: spelen met zand, water èn modder
Toen ik klein was, hadden mijn broertje, zusje en ik één absoluut favoriete plek in de tuin bij ons thuis. We noemden het ‘de modderpoel’.
6en5yc8u9hx1g161i5bcitlhg03hit
Wil je meer informatie over thematisch werken of wil je weten hoe je spelenderwijs de doelen van groep 3 kunt oefenen? In deze blogs lees je er meer over.
Toen ik klein was, hadden mijn broertje, zusje en ik één absoluut favoriete plek in de tuin bij ons thuis. We noemden het ‘de modderpoel’.
Ben je op zoek naar een razend spannend en leerzaam spel voor jouw bovenbouw leerlingen? Speciaal voor de NOT heeft Kidsweek in de Klas ‘Het
De laatste tijd hoor je steeds meer leerkrachten over spelenderwijs leren. De overgang van groep 2 naar groep 3 is zo groot dat we het
Elk jaar is het voor ouders en leerlingen weer spannend welke leerkracht er voor de groep komt te staan. Met de ene leerkracht is er
Ga je dit jaar ook naar de NOT? Wanneer je de hal binnenkomt kan het wat overweldigend zijn, want welke stands en workshops zijn nu
In maart 2013 kwam de staatssecretaris en de Kinderombudsman met een plan van aanpak om pesten tegen te gaan. Zij stelden dat er een Wet
Als leerkracht voer je regelmatig gesprekken met ouders, collega’s en interne instanties. Het is dan ook belangrijk dat je communicatie professioneel is en je niet
De meeste kleuters beleven plezier aan het lezen en schrijven van teksten. Het kan hun spel verrijken en verdiepen; aan ons dus als leerkracht de
In groep 3 is het aanleren van de letters d en b best een pittige opgave. Veel kinderen halen deze twee letters door elkaar. Om
Probleemgedrag heeft niet alleen te maken heeft met het gedrag van de leerling, maar ook met de situatie en het gedrag van de leerkracht. Het
Een jaar geleden heb ik na twee jaar studeren de master EN richting gedragsspecialist afgerond. Ik heb over mijn ervaringen een blog geschreven. Regelmatig krijg
Vorige week deelde ik informatie uit verschillende onderzoeken over het belang van een goede leerkracht-relatie. Als leerkrachten zouden we niet alleen naar onze leerlingen moeten